Какво е елитна или нишева парфюмерия?

perfumes
Самата дума „елитен“ произлиза от френската дума elit, която означава „най-добър“. За да увеличат продажбите, често производителите на парфюми злоупотребяват с тази дума и обявяват за елитни парфюми, които нямат нищо общо с качествата на елитната парфюмерия. Елитната или още нишевата парфюмерия не са просто аромати, които са модерни в следствие на рекламни кампании и привличане на известни лица от шоу бизнеса. Това е изкуство за създаване на аромати, религия за парфюмерите и философия за разкриването на парфюма върху кожата на човека. Какви са характеристиките на елитната парфюмерия?

Необикновени аромати

Често елитната (нишевата) парфюмерия използва необикновени съставки за производство на ароматите. Така получените продукти могат да въздействат с пълна сила и да  предизвикват истински възторг. Например – водка и шампанско, гаяково дърво и уд, бели трюфели и гъби, мокър тютюн и замръзнала дървесина, миризма на стар автомобил и сироп от мед.
Натурални съставки
В елитната парфюмерия се използват само натурални съставки с най-високо качество. Голяма роля играят годините и мястото на производство на съставките. Например портокаловият цвят е най-предпочитан от Тунис, Мароко и Алжир. Най-добрата есенция от гаяково дърво пристига от Индонезия. Нишевите аромати изискват преданост и дори фанатизъм от страна на парфюмерите. Що се отнася до селекцията на съставките, то парфюмерията се доближава по изисквания до винопроизводството.

Обеми производство

Елитната парфюмерия не е предназначена за масово производство. Често обемът на производство зависи от ограниченото количество на съставките, които могат да се добият за една година. Някои аромати се пускат в такива малки тиражи, че бутиците разполагат с по 1-2 бройки на година. Нерядко се правят списъци на клиенти, които чакат ред за даден аромат. Затова покупката на нишева парфюмерия се удава само на посветените ценители с вкус и страст към редките аромати.

Опаковка и флакон

Обикновено нишевата парфюмерия не се отличава със скъпи дизайнерски флакони, свойствени за луксозните марки. Като правило, флаконът е строг, с класическа форма. Понякога етикетът е лично подписан. Има някои марки, като например Martine Micallef, чиито флакони за произведение на изкуството и са не само ръчно подписани и украсени с камъни Swarowski, но и всеки има свой пореден номер и сертификат. В изработката на някои  флакони присъстват ценна дървесина, кожа, скъп кристал или опалово стъкло. Често флаконите, в които се продават нишеви парфюми стават обект на колекционерите.

Място за продажба

Елитната парфюмерия не се продава в големите магазини, хипермаркетите или обикновените магазини за парфюми. Тя се намира в малки бутици, които сами по себе си създават ореол около стоката, която продават. Посещението на подобен бутик е като посещение в английски клуб. Като правило между собственика на бутика и клиентите се завързват по-различни от търговските взаимоотношения. Те стават като приятели от клуб по интереси. Общуването и обмяната на впечатления е неотменима част от бизнеса на нишевия бутик, който поръчва елитни парфюми за месеци напред. Тази парфюмерия не се продава с отстъпка или на разпродажба. Единствено собственикът може да направи комплимент на клиента с подарък от останалите артикули на бутика.

Отсъствие на реклама

Нишевите парфюми рядко се срещат на страниците на лъскавите списания. Когато купуваме парфюм от клас Лукс, то 50-70% от цената му е стойността на рекламата, 25-40% от цената се формира от опаковката и едва 5-10% от цената струва самия парфюм. При елитната парфюмерия, формирането на цената е диаметрално противоположно. Основните разходи са направени за скъпи съставки.

Легенда

Всяка парфюмерийна къща има своята легенда и история на производство. Нищо не се създава просто така. Всеки парфюмер представя за кого или защо е направен аромата. Когато става дума за елитни парфюми, то разказите са за старинни аромати, създавани в продължение на години по тайни рецепти и технологии на производство.
 

 

Напишете вашия коментар